Home // diari // 23 de maig de 1944

23 de maig de 1944

Dimarts:

En el Reich:

A Obersalzberg, a la casa de l’Adolf Hitler, el Berghof, es va celebrar una reunió, que s’havia anunciat el 19 de maig de 1944, per analitzar els danys que havien rebut les indústries del carburant després dels bombardejos Aliats. En la reunió hi varen assistir els industrials més importants, el cap del Departament de Planificació i Matèries Primes, el ministre d’Armament, l’Albert Speer, el ministre de l’Aire, en Hermann Göering, el cap de les Forces Armades, en Wilhelm Keitel i el mariscal Erhard Milch. Abans d’entrar a la reunió, en Göering va pressionar als industrials perquè no es mostressin pessimistes davant d’en Hitler. El ministre alemany tenia por de que el culpessin de que la seva Luftwaffe no feia suficient per protegir les seves indústries. Però quan va començar la reunió els industrials es varen mostrar pessimistes i varen ser realistes amb la situació precària en què es trobaven. En Hitler els va intentar convèncer de que superarien la situació però, de cop, en veure les cares dels industrials, va començar a acceptar que la situació era catastròfica. Quan els industrials li varen especificar la situació en què es trobaven, en Hitler es va anar desanimant. Era evident que no estava acostumat a sentir les coses de forma tant realista i precisa. Llavors, parlant amb en Göering, en Karl Saur i en Milch sobre la producció aeronàutic, el líder alemany va sentir que parlaven del Me 262 com un caça i no com un bombarder com ell havia demanat a la tardor anterior. Enfadat, en Hitler va entrar amb còlera i va ordenar que el Me 262 es fabriqués exclusivament com un bombarder, tot i les objeccions tècniques que varen posar els experts allí presents. En Göering, que no volia ser senyalat amb el dir, va donar les culpes als enginyers de la Luftwaffe, però li va tenir que dir que l’important re-disseny que necessitaria l’avió retardaria la producció cinc mesos.

Per altra banda, 1.045 bombarders i 562 caces varen atacar les bases de la Luftwaffe i els enllaços ferroviaris de Metz, Orleans, Chautedun, Bourges i Chaumont, a més de que les bombes varen causar danys a Saarbricken i Neuenkirchenb. A part, una altre poderosa formació de 103 caces P-51 varen atacar el nus ferroviari de Hasselt, Bèlgica. Els alemanys només varen poder destruir sis bombarders i un caça, a més de danyar 83 bombarders.

A Itàlia:

Al centre del país, les forces nord-americanes, britàniques, canadenques, franceses, neozelandeses, índies i poloneses varen intentar obrir pas entre les defenses de la Línia Gustau. Les forces del 2º Cos polonès seguien avançant juntament a la 1º Divisió canadenca fins que varen arribar a la localitat de Piedimonte, on es varen enfrontar amb els alemanys. Per altra banda, el 6º Cos d’exèrcits nord-americà va trencar la línia defensiva sobre Anzio amb 500 canons seguint ordres d’en Harold Alexander per intentar trencar la línia Senger, que parcialment havia sigut perforada per les tropes franceses, arribant a la via Àpia per tal de tallar la retirada alemanya i dirigir-se al nord en direcció a Valmontone. Tot i la victòria aliada, la 2º Divisió d’Infanteria del 6º Cos va perdre 955 homes. Una divisió nord-americana no havia perdut a tants homes en la guerra com aquell dia.

A la Gran Bretanya:

Moltes tropes d’assalt es varen dirigir cap a la costa d’Anglaterra, repartint-se per 12 zones de concentració (els nord-americans en el sud-oest, i britànics i canadencs en el sud, on començaria la fase final) per posar en marxa en breu l’Operació Overlord. Preparant l’Operació, els Aliats varen interrogar al general alemany Hans Cramer, capturat a l’Àfrica, i varen saber que amb certesa que els enganys que els estaven ocasionant funcionava a la perfecció.

Per altra banda, els britànics varen fer el primer vol del nou caça britànic, el Martin Baker MB 5.

En el Pacífic:

El submarí USS Cero va enfonsar un transport i va danyar un embarcació cisterna a prop de les Illes Palau. A més, el USS Ray va utilitzar el radar per disparar 10 torpedes contra un comboi japonès que navegava a prop de Filipines, enfonsant un transport i deixant un altre tocat. Finalment, el USS Permit va danyar un altre transport japonès utilitzant el seu canó de coberta.

Posted in diari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

css.php
%d bloggers like this: