Home // diari // 10 de maig de 1941

10 de maig de 1941

Dissabte:

El vol d’en Rudolf Hess a Escòcia:

El secretari de l’Adolf HitlerRudolf Hess, va decidir anar amb una avioneta a Escòcia per trobar-se amb en lord Hamilton, un tinent coronel de la RAF, a qui pensava equivocadament que havia conegut en els Jocs Olímpics de Berlín de l’agost de 1936. L’objectiu d’en Hess era mirar de convèncer al rei Jordi IV perquè destituís a en Winston Churchill  com a primer ministre per negociar la pau amb Alemanya i atacar entre els dos països a la Unió Soviètica. Abans de fer el viatge, Hess es va fer garantir per un astròleg de Munic que aquell era el dia més adequat per fer aquell viatge. Quan va ser l’hora de marxar es va acomiadar de la seva esposa, la Ilse, i del seu fill petit, en Wolf Rüdiger, dient-los que el dilluns per la tarda estaria amb ells. Després va agafar el seu Mercedes des de Munic fins a la fàbrica Messerschmitt, a Augsburg, al nord de Munic, Baviera. Allí es va canviar de roba i es va posar un vestit d’aviador folrat de pell i una caçadora de capità de la Luftwaffe.

A tres quarts de sis de la tarda, amb un Sol que il·luminava la pista, Hess va sortir de l’aeroport de la fàbrica Messerschmitt amb una petita avioneta Messerschmitt 110D amb un dipòsit de combustible d’un sol ús extra. Hess era un expert aviador, feia 20 anys que pilotava avions, i va travessar amb quatre hores la Gran Bretanya. A les 22:08, a la costa de Northumberland, els britànics varen veure l’avioneta d’en Hess i, immediatament, varen prendre mesures donant la veu d’alarma a un esquadrilla de caces perquè interceptés l’avioneta. En cap moment Hess va veure que estava sent perseguit, ja que les males condicions climàtiques, els forts vents i la mala visibilitat no li deixaven veure res. Però per culpa d’aquelles condicions va acabar perdent el control de la seva avioneta quan anava per aterrar a Dungavel House, la propietat escocesa d’en lord Hamilton. Abans de picar contra al terra es va llançar amb paracaigudes, una maniobra que mai havia fet, a prop del poble d’Eaglesham, a Renfrewshire, no molt lluny de Glasgow. L’avioneta va quedar destruïda i Hess, desesperat i ferit d’un peu, no es va poder moure del terra. La gent dels voltants de la finca va veure de seguida que passava alguna cosa estranya i es van dirigir al lloc on hi havia l’avioneta i allí el varen trobar tombat a terra. El pagès David MacLean el va ajudar a lliurar-se del paracaigudes. Un cop deslliurat, Hess li va dir que havia d’anar a veure a en lord Hamilton per donar-li una important notícia. També li va dir que estava sol i armat. El pagès MacLean el va acompanyar fins a casa seva i li va preguntar si era britànic o alemany. Hess li va respondre que era alemany i es va identificar com a Alfred Horn.

Mentre estava assentat a una butaca i es feia massatge en el turmell va arribar un vell automòbil a la casa del pagès. El cotxe era d’en Robert Williamson, un policia auxiliar que portava un casc d’acer amb la inscripció Police, que des d’Eaglesham havia vist caure l’avioneta. L’acompanyava un home anomenat Clark, que era membre de la Home Guard i que anava armat amb una vella pistola de la Primera Guerra Mundial. Els dos homes varen entrar a la casa d’en MacLean i varen detenir a en Hess sense saber qui era ben bé aquell home. Llavors varen conduir a en Hess a Busby i, des d’allí, varen continuar a peu fins a un allunyat quarter de la Home Guard. Un cop varen entrar en el quarter, tots els homes de la Home Guard varen ser despertats i es varen presentar davant d’en Hess amb camises de dormir, calçotets i descalçats. Hess va ser tancat en el cos de guàrdia en espera de rebre ordres, i el lloctinent d’en Hitler es va posar a cridar dient que era un oficial alemany. Clark, cansat dels crits, el va apuntar amb la seva antiga pistola i llavors Hess va callar i obeir. Immediatament, els britànics varen comunicar la notícia de que havien fet presoner al capità alemany Horn. Segons sembla, lord Hamilton no sabia res de que Hess faria aquell viatge. A les 23:07 de la nit les autoritats britànics varen rebre la notícia de que l’avió d’en Hess havia caigut a una zona propera a Eaglesham, que s’havia incendiat i que s’havia detingut el pilot. Encara ningú sabia de qui es tractava aquell home.

S’ha parlat molt de si Hitler sabia el pla d’en Hess de negociar la pau amb els britànics. La versió oficial és que Hess o va fer sol perquè tenia un sentiment a favor dels britànics, ell va néixer a Egipte quan era una colònia britànica, i no volia continuar el conflicte armat contra els britànics. Però, tot i la versió oficial, costa de creure que Hess, sent tant amic d’en Hitler i sabent que no acceptava que ningú fes res per la seva esquena, s’atrevís a negociar la pau tot sol sense el seu consentiment.


El motor de l’avió utilitzat pel secretari Hess es pot contemplar avui en dia en l’Imperial War Museum de Londres.

En el Reich:

Hitler, que a priori encara en principi no sabia res del viatge d’en Hess, es trobava a la seva casa del Berghof, a Obersalzberg, reunit amb l’almirall francès Jean François Darlan i el general Maxime Weygand.


A Alemanya, la RAF britànica va bombardejar la ciutat d’Hamburg.


Els alemanys varen efectuar el seu primer vol amb un avió-coet que va aconseguir la velocitat de 1.004 quilòmetres per hora.


El ministre d’Afers Exteriors japonès Yosuké Matsuoka va enviar una carta a l’ambaixador japonès Hiroshi Oshima per tal de que es reunís amb el ministre Joachim von Ribbentrop i instés al govern alemany a mesurar els seus comentaris respecte als Estats Units en públic, ja que volien que la postura alemanya no fos tan bel·ligerant contra els nord-americans-

A la Gran Bretanya:

A la nit, els alemanys varen bombardejar amb 550 bombarders de la Luftwaffe la ciutat de Londres causant 1.436 morts civils i diversos desperfectes a la Cambra dels Comuns, la Torre de Londres, l’abadia de Westminster, el Big Ben, on varen danyar dues cares de les quatre de la torre i varen fer caure trossos del sostre al terra, i el museu britànic. Els bombarders es varen succeir sense interrupció durant més de sis hores, però la RAF va destruir 33 aparells alemanys. Aquell atac, que curiosament es va fer el dia del primer aniversari d’en Winston Churchill com a primer ministre, va ser l’últim Blitz fins que el principi de 1944 els alemanys varen tornar a atacar Londres.

 

Posted in diari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

css.php
%d bloggers like this: