Home // diari // 14 d’abril de 1944

14 d’abril de 1944

Divendres:

En el Reich:

El ministre de l’Aire Hermann Göering va convocar en una entrevista a l’enginyer de l’Organització Todt Xaver Dorsch. Göering, davant dels bombardejos que patien per part dels Aliats, volia que Dorsch construís els refugis que l’Adolf Hitler exigia. Però van tenir un problema, com que els refugis que volien construir eren a Alemanya, l’Organització Todt no tenia cap autorització per treballar-hi ja que només podia treballar en els països ocupats. A més, la construcció de refugis a Alemanya s’havia de fer amb el consentiment del Ministeri de l’Albert Speer, que no hi estava pas d’acord. A la nit, Hitler, que segurament va ser informat per en Göering del problema, va trucar a en Dorsch per dir-li que tenia la seva autorització per construir els enormes refugis dins de tot el Reich, inclòs dins d’Alemanya, independentment del que pogués opinar Speer, que tenia una forta enemistat amb en Dorsch.


A Dresden, des de tres quarts d’onze fins a dos quarts de dotze va sonar l’alarma petita anunciant bombardejos imminents. Com altres cops no hi va haver cap atac.


Els nazis varen deportar els jueus d’Atenes a Auschwitz.

En el front oriental:

Nikolai Vatutin estava molt greu a conseqüència de les ferides que havia rebut en una emboscada de guerrillers nacionalistes ucraïnesos. Per altra banda, l’Ivan Koniev, amb les tropes del moribund Vatutin, va aconseguir reconquerir Tarnopol després d’una fort setge artiller que només va deixar 55 supervivents entre els 4.500 defensors. Amb els seus homes varen arribar fins als Carpats.

A Noruega:

A Takseraar, un mini submarí britànic, el Mont Eliza, va enfonsar per error un buc de transport alemany, el Bärenfels, quan estava en una missió per destruir el moll flotant de Bergen, on se suposava que repararien el cuirassat alemany Tirpitz. El comandant britànic del mini submarí va perdre el seu càrrec.

A l’Índia:

A Bombai, el transport Fort Stikline, que transportava 1.400 tones d’explosius i 124 lingots d’or en la seva càrrega per raons desconegudes, va explotar en el port de la ciutat. Els danys materials en les instal·lacions varen ser enormes; a més de quatre embarcacions enfonsades, onze embarcacions varen ser danyades. A part, varen morir 336 persones, unes 1.000 varen desaparèixer i altres 1.000 varen quedar ferides. De l’or no en va quedar ni rastre, excepte un lingot que es va trobar per casualitat l’any 1960.

Posted in diari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

css.php
%d bloggers like this: